Konsultation hos dyrlægen step-by-step
FÅ SVAR PÅ DINE SPØRGSMÅL
Konsultation hos dyrlægen – svar på de oftest forekommende spørgsmål
Når dit kæledyr pludselig får brug for hjælp, så er det vigtigt at du føler dig helt tryg når du ringer til os. Hvis du er vant til at komme hos os med dine kæledyr, så kender du måske svarene på nedenstående. Men det kan jo være at du aldrig har besøgt os før. Det kan også være at du er helt ny kæledyrsejer. Når sygdom eller uheld rammer kan man i situationen hurtigt føle pres og komme i tvivl om bl.a.:
- KHvordan booker jeg en tid til konsultation?
- KHvor hurtigt kan I hjælpe mit kæledyr?
- KHvad skal jeg gøre når jeg ankommer med mit syge dyr?
- KHvad sker der under selve konsultationen?
- KKoster det mange penge?
- KHvor køber jeg medicin til mit dyr?
Ovenstående er ofte stillede spørgsmål, når klienter kontakter os for at bestille tid hos dyrlægerne. Det er alt sammen noget som du vil få svar på fra allerførste kontakt til klinikken; men vi vil alligevel gerne forsøge at hjælpe dig på forhånd.
Her får du en gennemgang der forhåbentlig giver dig svar på de spørgsmål du sidder med.
Konsultation step-by-step
Sådan bestiller du tid hos os
Du kan bestille tid til nogle af vores grundydelser døgnet rundt på vores hjemmeside via online booking. Er din henvendelse vedr. et mere presserende sygdomsrelateret problem, så skal du ringe til klinikken på telefon +45 57 61 10 33.
Du skal ringe så snart du kan efter klokken 08:00 på alle hverdage, og bestille en tid til konsultation hos en af vores dyrlæger. Vi bestræber os altid på at tilbyde kortest mulig ventetid. Når du er i kontakt med os for at bestille tid til konsultation, så har du til hver en tid muligheden for at spørge ind til vores konsultationspris.
Du vil normalvis få en konsultationstid i tidsrummet 08:15 til 16:00.
Når I ankommer til klinikken
Ved ankomst skal du tjekke ind i receptionen. Kommer du i bil, så er du meget velkommen til at lade dit dyr vente ude i bilen. Så får du udleveret en elektronisk “bipper” som du tager med ud i bilen igen. Så kan I vente uforstyrret i bilen og vi skal nok kalde jer ind når det er jeres tur.
I konsultationsrummet
Når I kommer ind til dyrlægen, så starter konsultationen typisk med, at vi taler sammen og vi spørger ind til sygdomsforløbet forud for konsultationen. Så følger en grundig klinisk undersøgelse af dit kæledyr – også selv om en synlig skade fremstår åbenlys og isoleret. Det er vigtigt at skabe det bedst mulige overblik over sygdomsforløbet og udviklingen af samme. Nogle tydelige synlige fysiske skader kan tage opmærksomheden fra underliggende skjulte skader. Derfor er vi altid meget grundige – og vi stiller hellere for mange end for få spørgsmål.
Yderligere undersøgelser
Nogle gange kan en diagnose ikke stilles udelukkende på baggrund af vores samtale og den kliniske undersøgelse. Så kan yderlige undersøgelser være nødvendige. Det kan være blodprøver, røntgenundersøgelser, vævsprøver, ultralydsscanninger, kikkertundersøgelser eller noget helt andet. I de tilfælde, hvor vi er nødt til at foretage yderligere undersøgelser, vil beslutningen herom altid foregå i samråd med dig som ejer. Så ved du hvad mulighederne er, hvad det måtte koste dig, hvad det vil indebære for dit kæledyr mm.
Vi vil altid anbefale den behandling der er bedst for dyret – og du vil som ejer altid få lov at bestemme om du ønsker den behandling vi tilbyder.
Betaling
Når konsultationen er overstået, så betaler du med betalingskort, mobilepay eller kontanter i receptionen. Vi yder som udgangspunkt ikke kredit og fremsender ej heller faktura til senere betaling. Du vil modtage specificeret kvittering i resptionen som du kan gemme i dit kæledyrs sundhedsbog. Du kan også få kvitteringen tilsendt til din e-mail, hvis du f.eks. skal sende den videre til dit forsikringsselskab.
Direkte refusion fra forsikring
Ønsker du at afregne ved direkte refusion fra dit forsikringsselskab, så beder vi dig oplyse det til personalet når du kontakter os første gang om en skade/sygdomstegn. Du skal nemlig medbringe forskellige oplysninger fra dit forsikringsselskab til os, for at direkte refusion er muligt.
Udlevering af medicin
I klinikken har vi forskellige typer medicin på lager. Det betaler du for i receptionen ved udlevering af den pågældende medicin. Du kan godt komme ud for, at du skal afhente receptpligtig medicin på et apotek. I det tilfælde vil du kun skulle betale recepthonorar til klinikken. Når det er registreret betalt, så kan du få udleveret medicinen på to måder:
- Hvis du ønsker recepten udleveret i papirform, så kan du frit selv vælge hvilket apotek du vil hente medicinen hos – forudsat at det pågældende apotek har medicinen på lager, eller kan bestille medicinen hjem.
- Hvis du ønsker recepten digitalt, så kan medicinen kun afhentes på det apotek som du har valgt hos os i klinikken.
Vi har et godt kendskab til apotekerne i vores nærhed, og hjælper gerne med gode råd, hvis du er i tvivl om, hvad der vil være det bedste for dig.
Husk at du ikke kan få udleveret receptpligtig medicin på et apotek før recepthonoraret er betalt til klinikken.
Vi anbefaler at du betaler recepthonoraret i receptionen med det samme efter konsultation, så du kan købe den receptpligtige medicin på apoteket, så snart du forlader klinikken med dit kæledyr.