Personale

Tine Kildal Brogaard

tine@ringsteddyreklinik.dk

Tine begyndte som dyrlæge i Sønderjylland, men rykkede tilbage til Sjælland, hvor hun i dag er bosat lidt udenfor Ringsted. Hun er sammen med Eva medejer af Ringsted Dyreklinik.

Fritiden går med at passe og ride hestene; Andi & Smilla. Derudover har Tine sammen med manden Mikkel datteren Emilie, 2 killinger og hunden Bruno som kræver en del opmærksomhed.

Tines interesseområder er tandbehandling, gnavere & kaniner, anæstesi og smertebehandling. Sikkerheden i forbindelse med bedøvelse prioriteres højt på såvel det medicinske som det tekniske område. Tine har efteruddannet sig og vil forsat efteruddanne sig indenfor hendes interesseområder.

Eva Aagaard Salling

eva@ringsteddyreklinik.dk

Eva har siden afslutningen af dyrlægeuddannelsen været tilknyttet Sneslev Dyreklinik (senere Ringsted Dyreklinik). I dag er hun sammen med Tine medejer af Ringsted Dyreklinik. Privat bor Eva, hendes mand Søren, deres søn Jacob & deres datter Victoria på et nedlagt landbrug. Når fritiden ikke går med murbrokker og malerpensel, går tiden med at passe hunden, 2 katte og et varierende antal heste. Når tiden tillader det, nyder Eva at ride dressur eller gå tur i skoven med labradoreren Pumba.

Eva interesserer sig især for hudsygdomme og bløddelskirurgi, blandt andet rekonstruktionskirurgi og tumoroperationer. Desuden har hun altid haft en stor interesse for laboratoriearbejde og diagnostik.

Julie Skovgaard Østen (på barsel)

julie@ringsteddyreklinik.dk

Julie afsluttede dyrlægeuddannelsen i 2015, og startede på Ringsted Dyreklinik i juni 2015. Hun bor i Tybjerglille Bakker sammen med sin mand, Kenneth, deres 2 børn og deres livlige hunde Flora & Eya

I fritiden bruger Julie meget tid på træning samt pleje og ridning af hest.

Julie interesserer sig særligt for intern medicin. laboratoriearbejde & hudlidelser.

Hun er efteruddannet indenfor hudsygdomme og -behandling (Europæisk uddannelsesforløb: ESAVS)

Lea Ophelia Daniels

lea@ringsteddyreklinik.dk

Lea afsluttede dyrlægeuddannelsen i 2017, og startede på Ringsted Dyreklinik i juli 2017.

Hun bor i Købehavn, sammen med sin kæreste, Jens og sønnen William

I fritiden bruger hun meget tid på madlavning, bagning og løb.

Lea interesserer sig særligt for almen medicin og hudsygdomme.

Rikke Høeg

rikke@ringsteddyreklinik.dk

Rikke blev uddannet dyrlæge i 2002 og efter de første 9 år i smådyrspraksis i Esbjerg og på Mors vendte hun hjem til Sjælland og har de sidste 7 år arbejdet som faglig chef på dyrehospitalet i Næstved. Siden 1. april 2018 har Rikke været ansat på Ringsted Dyreklinik.

Privat bor Rikke i Næstved med sin mand, Morten, sønnnerne Christian og Anders samt retrieverblandingen Frida.

Rikke interesserer sig for medicinske sygdomme, herunder specielt hormonsygdomme (endokrine) og sygdomme i mavetarmkanalen.

Desuden har Rikke en særlig interesse for øjenlidelser og er i gang med en uddannelse til godkendelse til at undersøge hunde og katte for arvelige øjensygdomme.

Erica Petersen

info@ringsteddyreklinik.dk

Erica blev uddannet dyrlæge i 2018 og startede på klinikken i maj 2019 som barselsvikar.
Hun bor i København sammen med kæresten Mathis.

Erica vil du primært møde i konsultationen, hvor hun foretager sundhedsundersøgelser, vaccinationer samt behandling af medicinske sygdomme.

Jens Lind Mejlsing

Klinik Manager

info@ringsteddyreklinik.dk

Jens startede på klinikken i november '08 og er uddannet dyrepasser. Han blev uddannet i en stor dyrehandel, hvor han også tog sit speciale. Efter 5 år i butik søgte han nye faglige og menneskelige udfordringer, og søgte derfor til Ringsted Dyreklinik, hvor han idag er daglig leder for klinikkens personale.

I fritiden nyder han at udfordre hans evner på golfbanen.

Jens fokuserer på ledelse & management samt forebyggelse og behandling af tandproblemer. Han assisterer Tine ved tandbehandlingerne og har derfor gennemgået efteruddannelse indenfor dette område, samt uddanner sig løbende indenfor tandbehandlinger & ledelse.

Janni Busch

Autoriseret fagveterinærsygeplejerske i anæstesi

info@ringsteddyreklinik.dk

Janni startede på klinikken i September 2015 og er  autoriseret fagveterinærsygeplejerske.

Hun blev uddannet i Slagelse i 1999 og har de seneste 13 år været på Centrum Dyrehospital i Rødovre. Privat bor Janni ved Slagelse  –  sammen med sine 3 børn og hundene Dina og Maggie.

Janni interesserer sig særligt for  anæstesi og postoperativ pleje.

Hun færdiggjorde i juni 2017 et efteruddannelsesforløb indenfor anæstesi, så hun idag kan kalde sig fagveterinærsygeplejerske indenfor anæstesi. Hun vil fortsat uddanne sig indenfor dette område.

Camilla Hjorth Nielsen

Autoriseret veterinærsygeplejerske

info@ringsteddyreklinik.dk

Camilla startede på klinikken i juli 2019. Hun er autoriseret veterinærsygeplejerske og barselsvikar for Katerina.

Camilla blev uddannet hos Larvik Smådyrsklinikk i Norge og har de sidste 3 år arbejdet og boet der. Nu er hun hjemme i Danmark igen og bor i Slagelse med sin kæreste.

Hun interesserer sig særligt for anæstesi, postoperativ pleje og tænder, som hun også løbende efteruddanner sig indenfor.

Britt Aakjær

Klinikassistent

info@ringsteddyreklinik.dk

Britt startede på klinikken i oktober ´13. Hun har tidligere arbejdet som sekretær og piccoline. Hun bor i Køge sammen med sine 2 piger; Laura & Emma og deres hund Olaf.

Britt er særligt interesseret i receptionsarbejde og postoperativ pleje.

Hun deltager løbende i efteruddannelse indenfor foder, plejemidler & hygienje

Kenneth Bay Jensen

Klinikassistent

info@ringsteddyreklinik.dk

Kenneth startede på Ringsted Dyreklinik i september 2018.

Han er uddannet dyrepasser i 2005, og har siden da arbejdet indenfor dette fag. Efter 10 år på samme arbejdsplads valgte han at søge nye udfordringer, og startede derfor på Ringsted Dyreklinik som klinikassistent.

Privat bor Kenneth i Ringsted.

I fritiden går tiden med at spille dart, samt at være dommer ved badminton-turneringer.

Ringsted Dyreklinik     *     Vestervej 36     *     4100 Ringsted     *     Tlf. 57 61 10 33     *     Fax 57 61 10 24     *     info@ringsteddyreklinik.dk     *     CVR 29131953

OK!